Händer hos oss

Te och sconeskväll

14 september 18.00

Vi träffas och har en mysig sensommarkväll med nybakade scones, tillbehör, pålägg och te. Gratis för medlemmar för icke medlemmar 50kr/vuxna och 30kr/barn.

Städkväll

12 oktober 18.00

Vi träffas för att tillsammans städa i och utanför vår bygdegård. Vi bjuder på fika.

Vinprovning
20 oktober 18.00

Jennifer Troëng Johansson, utbildad sommelier, kommer och håller en grundläggande vinprovning. Vi kommer att få prova lite olika viner och några tillbehör för att känna hur olika smaker får vinet att ändra smak och karaktär. Lära oss lite grunder om vin samt hur man ska tänka när man kombinerar vin och mat. Begränsat antal platser.

Anmälan krävs.

Provningen kommer att vara till ett självkostnadspris. Mer info kommer.

Tomtevandring

3 december 14.00

En fin tradition som vi är väldigt stolta över är att vi varje år har en Tomtevandring där alla barn, och vuxna, får tillfälle att träffa Tomen och lämna sina önskelistor inför jul.

Inträde 20kr för barn och 40 kr för vuxna.

Fika; dricka och en korv ingår

Luciafirande

13 december 18.00

Vi firar Lucia tillsammans med luciatåg av byns minsta samt kvällsfika med gröt och skinksmörgås, kaffe och te finns att köpa för 50kr/vuxna och 30kr/barn.